Nedávno jsem instaloval Acrobat Reader do systému Windows 8. Při pokusu o instalaci programu jsem vždy obdržel hlášku o nezdaření instalace s chybou 1325. Trvalo mi nějakou dobu, než-li jsem přišel na to, jak chybu odstranit a instalaci řádně dokončit. A tak se s Vámi podělím se o řešení tohoto problému.

Nejdříve Vám ale objasním, proč k chybě dojde. Je způsobena rozdělením disku na několik oddílů a a jejich následnému přiřazení nových písmen. Operační systém pak stále odkazuje na „staré“ umístění adresářů profilu uživatele. Instalace programu pak samozřejmě adresáře v dané cestě nemůže najít. Takže pokud si při instalaci systému rozdělíte pevný disk na několik oddílů a poté např. přidáte další pevný disk a písmenka oddílů změníte podle potřeby, vezte, že máte vysokou šanci se s chybou setkat.

Oprava chyby se neobejdete bez zásahu do registru. Proto doporučuji před editací registru provést jeho zálohu a vytvoření Bodu obnovy.

A nyní samotný postup opravy:

1) Stiskněte kombinaci kláves Win + R, do vyvolaného okénka vepište Regedit a stiskněte Enter

Spustit

2) V registru vyhledejte větev HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders. Zde zkontrolujte, zda-li jsou správně zapsány cesty k Vašim osobním složkám. Kontrolu provedete v pravé části okna registrů, případnou změnu provedete poklepáním na danou položku a po provedené úpravě stisknutím tlačítka OK.

Shell Folders

3) Naprosto stejnou změnu proveďte i ve větvi HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders. Změnu provedete stejným způsobem.

4) Zavřete Editor registrů, restartujte počítač.

Nyní spusťte instalaci Acrobat Readeru znovu. Již by jste se s chybou v instalaci neměli setkat.